loading...
پایگاه خبری تحلیلی مجموعه زندگی
تبلیغات در گروه اینترنتی مجموعه زندگی

اعلانات سایت

گروه مجموعه زندگی بازدید : 86 چهارشنبه 17 تیر 1394 نظرات (0)
+ Xperia Z3 عنوان جدید ترین گوشی شرکت سونی است که به تازگی وارد بازار های جهانی شده است . این محصول که به نوعی تکمیل کننده نسل قبلی خود یعنی Z3 می باشد قوی ترین و برترین محصول سونی تا به این تاریخ می باشد . برای خواندن این نقد و بررسی با مجموعه زندگی در ادامه مطلب همراه شوید ...

بخش موبایل سایت مجموعه زندگی

نویسنده : رضا توکلی


مقدمه

از سال 2013 که سونی خانواده Z را با Xperia Z  رونمایی کرد تاکنون شش گوشی دیگر به جمع این خانواده اضافه شده اند که به ترتیب عبارتند از : Xperia Z1 ، Xperia Z1 Compact ، Xperia Z2 ، Xperia Z3 ، Xperia Z3 Compact ، Xperia Z3 plus . به جرعت می توانیم به گوییم که این خانواده هفت نفره از سال 2013 تا 2015 تغییر چشم گیری نسبت به هم نداشته اند . بعد از Z  دوربین و پردازنده گوشی ها تغییراتی داشت اما در رابط کاربری و دیگر امکانات نرم افزاری هیچ گونه تغییری در این دو سال ایجاد نشده است . البته این عمل یعنی اینکه سونی به این سیستم نرم افزاری راضی است به دنبال حفظ و پایداری آن است . لازم به ذکر است که سونی از جمله شرکت هایی است که برای تمامی مدل های گذشته خود هم آخرین آپدیت نرم افزاری و اندروید را ارایه می دهد . هم اکنون تمامی این هفت گوشی به آخرین نسخه اندروید یعنی 5.0.2 لالی پاپ گوگل مجهز هستند که در این مورد باید سونی را تحسین کرد ، این در حالی است که شرکت سامسونگ برای مدل های گذشته خود هیچ گونه آپدیتی عرضه نکرده است .


طراحی و ساخت

زد 3 پلاس هم همانند سه نسل قبلی این شرکت از ظاهری کاملا تکراری استفاده می کند که این کمی باعث افزایش ایراد های شرکت سونی می شود . یکی از دلیل های مخالفان این شرکت همین ظاهر یکپارچه و تکراری گوشی های سونی است . البته سونی هر ساله از ضخامت  و وزن این دستگاه کم می کند تا محصولی ایده آل تر شود . به همین موجب زد3 پلاس تنها 6.9 میلی متر ضخامت دارد که نسب به زد 3 ، 0.4 میلی متر کاهش ضخامت داشته ! این کاهش ضخامت در وزن دستگاه هم تاثیر به سزایی داشته و 8 گرم سبک تر است زد3 است . وزن این دستگاه 144 گرم می باشد که تقریبا دارد به وزن مدل اولیه سری زد یعنی اکسپریا زد می رسد که تنها 143 گرم وزن داشت . طول این گوشی 146 میلی متر و عرض آن 72 میلی متر است که در خود یک صفحه نمایش 5.2 اینچی را جای داده است . در بالا صفحه نمایش لوگو سونی و دوربین دوم(جلو) به چشم میخورد .

Close window

همانند گوشی های قبلی سونی این گوشی هم به گواهینامه IP68 مجهز شده ، این بدان معناست که این گوشی در برابر گرد و غبار و آب به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری مقاومت می کند . البته تاکنون بیش از سی دقیقه و حتی 1 ساعت هم زیر آب تحمل می کند ولی زمان تضمین شده توسط سونی و این گواهینامه 30 دقیقه می باشد .

برای اولین بار سونی در گوشی های ضد آب سال 2015 خود نسل جدید درگاه شارژ را وارد کار کرد .  زد 3 پلاس ، سی 4 و ام 4 آکواِ به غیر از درگاه بدون محافظ هدفون ، درگاه شارژ آن ها هم بدون پوشش می باشد که این امتیاز مثبتی برای این محصولات است .

زد3پلاس در 4 رنگ سفید ، سیاه ، نقره ای و زرشکی روشن در بازار عرضه شده است .

Close window

Close window

Close window

Close window

در جلوی گوشی : در لبه بالا و پایین اسپیکر های موبایل قرار گرفته اند که مشابه زد2 است . در قسمت بالایی لوگو سونی و در کنار آن دوربین جلو قرار گرفته است .

در پشت گوشی : گوشه سمت چپ دروبین اصلی زد3پلاس است که همانند مدل های پیشین به غیر از اکسپریا زد یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی و یک فلش LED قرار دارد . وسط بالا لوگو و محدوده NFC گوشی و پایین تر لوگو سونی و اکسپریا دیده می شود .


صفحه نمایش

صفحه این گوشی از نوع IPS LCD می باشد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد . سایز آن 5.2 اینچ و رزولوشنی معادل 1080 در 1920 پیکسل می باشد . تراکم پیکسلی این دستگاه 424 پی پی آی در هر اینچ باشد .

موتور X-Reality همانند گذشته روی این دستگاه نصب شده که باعث افزایش کیفیت و زنده بودن تصاویر می شود . لازم به ذکر است که صفحه نمایش آن قابلیت درک 10 لمس همزمان را دارد .

Close window


پردازنده و سخت افزار

سیستم عامل اصلی و از پیش نصب شده این گوشی نسخه 5.0 اندروید می باشد . البته نسخه 5.0.2 آبنبات چوبی هم برای این گوشی عرضه شده است . چیپست این دستگاه Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810 که برای اولین بار استفاده شده است که باعث مشکلاتی نظیر داغ شدن گوشی و خالی شدن سریع باتری می شود . سونی اینبار ابتکار به خرج داده و از دو پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتز Cortex A53 و 2 گیگاهرتز Cortex A57 استفاده می کند . که اولی برای انجام محاسبات آسان و معمولی دستگاه و دومی با فعالیت پردازنده گرافیکی Adreno 430 این دستگاه فعال می شود به منظور آنکه مشکلی در اجرای بازی های سنگین پیش نیاید تعبیه شده است .

Close window


حافظه

حافظه داخلی زد3پلاس برای اولین بار 32 گیگ می باشد که خیلی خوب و مناسب است که در کنار یک رم 3 گیگ فوق العاده است . البته شما می توانید از طریق درگاه کارت حافظه تا 128 گیگابایت دیگر به آن اضافه کنید . پس از نظر حافظه مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد  .


دوربین

دوربین اصلی دستگاه همانند مدل های قبلی توسط لنز G با کیفیت 20.7 مگاپیکسل آماده شده است . اما دوربین جلو آن برای اولین بار در سری زد ، یک دوربین 5.1 مگاپیکسلی است که برای گرفتن عکس های سلفی بسیار مناسب می باشد .

لازم به ذکر است که این گوشی قادر فیلم هایی با کیفیت های 4K ، 1080p و 720p را ضبط کند .

(نمونه عکس پاناروما)

Sony Xperia Z3+

جمع بندی

اگر پیش از این طرفدار سونی بوده و از گوشی های زد1 تا زد3 استفاده می کنید این محصول خیلی شما را شگفت زده نم نمی کند و تغییر خاصی در آن احساس نخواهید کرد ولی اگر از برند های دیگری تاکنون استفاده می کردید این محصول یک موبایل ایده آل برای علاقه مندان به سیستم عامل اندروید می باشد . 



این بررسی توسط گروه اینترنتی تنظیم شده است و درآینده کیفیت آن و بررسی بهتر خواهد شد . عکس های این بررسی از سایت جی اس ام آرنا دریافت شده است . در صورت کپی برداری نام مجموعه زندگی را ذکر کنید ...

LCBlog.in


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
Instagram

جدید ترین فیلم ها






تبلیغات

دانلود بازی های دیجیتال
DiRT Rally pc cover دانلود بازی DiRT Rally برای PC
Assassins Creed Syndicate pc cover small دانلود بازی Assassins Creed Syndicate برای PC
Call of Duty Black Ops III pc cover small دانلود بازی Call of Duty Black Ops III برای PC
Fallout 4 pc cover small دانلود بازی Fallout 4 برای PC
Handball 16 pc cover small دانلود بازی Handball 16 برای PC
Call of Duty Black Ops III xbox360 cover small دانلود بازی Call of Duty Black Ops III برای XBOX360
Rise of the Tomb Raider xbox360 cover small دانلود بازی Rise of the Tomb Raider برای XBOX360
آمار سایت
  • کل مطالب : 4817
  • کل نظرات : 132
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 48
  • آی پی امروز : 135
  • آی پی دیروز : 256
  • بازدید امروز : 235
  • باردید دیروز : 628
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 3,216
  • بازدید ماه : 7,842
  • بازدید سال : 139,014
  • بازدید کلی : 6,176,890
  • تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران
    adver463.gif1410158084008_p-imam.jpg